E-ITSPEA 8: IT prof

Kõigi IT-spetsialistide jaoks kõige olulisemad oskused


Esiteks pole professionaal mitte ainult haridusasutuse lõpetanud ja erialal kõrghariduse omandanud inimene. Kaasaegses ühiskonnas ei piisa sellest edukaks karjääriks. Tänapäeval on väga oluline mitte ainult mingid oskused, vaid ka oskus ennast õigesti müüa. Muidugi ei tohiks kõrgharidust käsitlev dokument olla ainult paber, millel on pealdised, tõeline professionaal peaks tõesti suutma teha kõike, mis on tema kohta dokumendis kirjas. Lisaks sellele on uue tööga kohanemiseks väga oluline osata kiiresti õppida, kuna tänapäeval pole IT-tehnoloogiate valdkonnas ühtegi stabiilset töökohta, mis ei vajaks pidevat koolitust.


Mõned IT-spetsialisti jaoks kõige olulisemad omadused on mitme võõrkeele oskus, suhtlemis- ja esinemisoskus. Inglise keelt peetakse endiselt maailma keeleks, nii et iga spetsialist peaks seda mingil määral teadma. Lisaks ilmsetele omadustele, nagu täpsus või ratsionaalne mõtlemine, teab IT-spetsialist, kuidas meeskonnas töötada, ja on paindliku mõtteviisiga, mis võimaldab tal töötada suurte projektide juures, kus on suur osalejate arv.


IT-spetsialisti jaoks on üsna oluline ja ohtlik omadus võime pea ees oma töösse sukelduda. Kui teed seda, mis sulle meeldib, siis suure tõenäosusega on tulemus kvaliteetne, võib-olla isegi kiire. Kuid siin peate mõistma, et kõigel on piirid ja te ei pea oma tööd surnuks tegema. Hea spetsialist oskab end müüa nii, et klientidel ei tekiks töö suhtes pretensioone ja professionaal ise ei kulutaks sellele palju energiat. Muidugi tuleb sel juhul tööd teha kvaliteetselt, kuid mitte liiga täiuslikult, kuna keegi ei maksa selle eest lisatasu ega ütle tänu.


Lisaks peab IT-spetsialist oskama oma lahendusi esitada teistele inimestele arusaadaval viisil. Kõige tähtsam on mitte osata oma tööd hästi teha, vaid seda kaunilt teistele näidata. Isegi kui spetsialist ei täida tööd üsna asjatundlikult, kuid ta on klientide seas populaarne, on tal alati palju tööd. Omakorda võib ka väga andekas spetsialist istuda aastaid ilma tööta, kui keegi temast ei tea. See oskus on kõigi töötajate jaoks võib-olla kõige olulisem, isegi mitte seotud IT-ga.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

E-ITSPEA 12: Kasutatavus

E-ITSPEA 13: Sip-and-puff

E-ITSPEA 9: IT-juhtide tüübid