E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

Assassin's Creed 3 - Kosemudel (waterfall)

Nagu paljud üle 6-10-aastased arvutimängud, on ka see Kosemudeli abiga suurepärane tarkvaraarenduse näide. Samal ajal sarnaneb kogu Assassin's Creedi mängude sarja areng Spiraalmudeliga, kuna iga uus mäng põhineb eelmise kontseptsioonidel.

Mäng on oma ulatuse poolest muljetavaldav võrreldes ülejäänud sarja mängudega. Ubisoft Montreal Canada umbes 600 töötajat töötasid kolm aastat mängus veel viie stuudioga. See ei sobi Kosemudeliga hästi, sest nii suure meeskonnaga töötades on kindlasti alati midagi ümber teha ja kohandada. Kõiki üksikasju on kohe võimatu jälgida, kuid see mäng on erand. Üllataval kombel ei erinenud lõpptulemus vaatamata toote ulatusele autorite algsetest ideedest kuigi palju. Samal ajal osales esimesel poolaastal arenduses vähem kui 30 inimest.

Mängu kogu mängu iga komponendi kontseptsioon leiutati arenduse esimesel poolaastal. Arendusmeeskond lõi video, mis demonstreeris selgelt mängu kõiki aspekte, seejärel jagati video suundadeks. Iga alaga tegeles eraldi disainerite, arendajate ja seejärel testijate meeskond. Võttes valmis kontseptsiooni, oli mäng justkui jaotatud selle komponentideks ja need loodi kõik korraga. Enne koodi täielikku kirjutamist teste ei tehtud.

Hoolimata asjaolust, et see mäng on kronoloogiliselt Assassin's Creedi mängude sarjas kolmas ja 5. väljaandes pidid arendajad selle loomiseks Anvil mängumootori praktiliselt täielikult ümber tegema. Anvilit on kasutatud kõigis selle sarja varasemates mängudes, samuti Prince of Persia (2008) ja Prince of Persia: The Forgotten Sands (2010). Varem võis mootor samaaegselt töödelda umbes 50 objekti keskkonnas, nüüd on seda arvu suurendatud mitme tuhandeni. Meeskond tegeles mootori täiustamisega mängu kontseptsiooni väljatöötamise etappidel, sest juba siis selgus, et vana pole piisavalt tugev ega sobi uute probleemide lahendamiseks. Seega ei pikendatud seda etappi kogu mängu arenguperioodi vältel, see oli eraldi ülesanne.

Täna on peaaegu võimatu leida suuremahulist mänguprojekti, mis loodaks Kosemudeliga. Suurte muudatuste vältimine projekti elluviimisel välditi ainult tänu varakult valmis selge kontseptsioonile. Mängude väljatöötamisel kasutatakse väga sageli Spiraalmudelit, kuna ainult toote loomise käigus tulevad mängu lisaharud, vanadesse tehakse pidevalt mõningaid muudatusi ja selle tulemusena on valmis mäng radikaalselt erinev sellest, milleks ta algselt kavatseti.


Youtube Music - Freemium 

Kohe rakenduse käivitamisel pakub Youtube Music tellida tasulise Music Premiumi tellimuse. See ei tähenda, et rakendus ilma selleta ei tööta, kuid muusikapleier tähendab muusika kuulamist, mitte reklaame. Ilma tasulise tellimuseta tervitatakse kasutajat peaaegu iga loo järel reklaamidega, mis kestavad kuni 5 minutit (isegi lugu kestab vähem kui reklaam). Kahtlemata saab reklaami tagasi kerida, kuid see lihtsalt ei võimalda teil näiteks hommikul sörkima minna. Sörkimist tuleb pidevalt häirida ja reklaame tagasi kerida.

Teine ebameeldiv üllatus on muusika peatumine hetkel, kui lülitate telefoni välja ja soovite selle taskusse panna. Isegi kui te ei vajuta väljalülitusnuppu ja ekraan lülitub lihtsalt iseenesest välja, lõpetab rakendus kohe loo esitamise. Tegelikult võime öelda, et see rakendus ei erine üldse tavalisest põhilisest Youtube'ist, kuna siin mängitakse ka videoid ja mitte ainult mp3-faili.

Endise Google Play muusika kasutajana võin kindlalt öelda, et olen väga häiritud, kui Youtube hävitab häid tasuta programme ja sunnib kasutajaid sunniviisiliselt kulutama raha programmile, mis on lihtsalt nõrgem. Aga see on tasuline, nii et too oma raha kaasa. Igal suvel sattusin sellesse Eesti haruldasesse kohta, kus internetiühendust pole. Mul oli lihtsalt tohutult palju mp3-vormingus allalaaditud muusikat. Sain igal ajal suvalisel rajal sisse lülitada, seda tagasi kerida (sama lugu toimub ka Spotifys, pole võimalik kerida rohkem kui 6 korra tunnis) ja selleks polnud mul vaja maksta ega reklaame vaadata.

Youtube Music on suurepärane näide Freemiumi ärimudelist. Muidugi saavad kõik kasutada programmi tasuta versiooni, kuid see tüütab teid pidevalt kas selleks, et te selle lihtsalt kustutaksite, või et võtaksite vastu ja hakkaksite maksma või läheksite ja kirjutaksite oma ilma Interneti-ühenduse ja reklaamita.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

E-ITSPEA 12: Kasutatavus

E-ITSPEA 13: Sip-and-puff

E-ITSPEA 9: IT-juhtide tüübid