E-ITSPEA 12: Kasutatavus

Kasutatavus on otseselt seotud veebisaidi kujundusega, kuid sageli lõpevad kõik eelised sellega. Kasutatavus pole mitte ainult siis, kui sait näeb kaunis välja, vaid kõik saidi elemendid peavad toimima, samuti üksteisega sujuvalt suhtlema. Kasutaja märkab peaaegu kohe, kui miski ei tööta korralikult, ja võib alguses selle ees silma kinni pigistada. Lõppkokkuvõttes võib saidi vale toimimine põhjustada veebikaupluste tarbijate kaotuse või sotsiaalvõrgustike kasutajate kaotuse.


Antti Martikainen

Helilooja Antti Martikaineni hästi kujundatud kujundusega ametlik leht. Avate lehe ja saate kohe aru, kus te asute, sest sõna otseses mõttes esimeses lõigus on helilooja kohta lühike teave. Miski ei tee silmale haiget, sobimatuid reklaame ei ilmu kusagilt ja kogu lehe lugemine võtab vähem kui 5 minutit. Samuti väärib märkimist, et ametlik veebisait koosneb üldse 1 lehest ja ülemine navigeerimisriba aitab kiiresti vajaliku teabe juurde navigeerida. Seda saiti võib nimetada disainerite kvaliteetse töö heaks näiteks, sest infosisu ja minimalism on täiesti tasakaalus. Leht ei tundu igav, avatud lehe ülemine pool on täidetud piltide kollaažiga. Usun, et see on suurepärane näide sellest, kuidas veebidisaineri professionaalne töö loob positiivse kasutatavuse.



Ling’s Cars

Parim näide kohutavast kasutatavusest minu jaoks on Lingscars. See sait on mõeldud kasutatud autode ostmiseks. Kui te ei tea sellest ette, siis te ei arva sellest kunagi, sest põhilehe alguses üldse pole sellele vihjatavat teavet. Üldiselt sarnaneb see 20 aastat tagasi vanade autode armastaja ebatavalisele foorumile. Põhilehe laadimise ajal lülitatakse sisse üsna vali video lauluga "Leader of the Pack", milles ettevõtte töötajad sõna otseses mõttes mingisuguse maskeraadiga ehmatavad teid, mistõttu on ohtlik saiti avada, kui teie arvuti heli pole summutatud. Kogu sait on täis nii halvasti sobitatud pilte kui ka gife. Silmad hakkavad valutama juba kuskil 10-20 sekundi jooksul pärast lehte laadimist. Praegu ei oska kasutaja veel arvata, mis see sait on ja ta soovib juba lehe sulgeda.

Vastus on muidugi peidetud saidi nime all väikestesse käekirjadesse. Kõik särab eredalt, kuid põhiteavet ei saa nii rumalalt esitada. "Leader of the Pack - The UK's favorite car leasing website!" - kirjutatud mustal väikesel kirjas valgel taustal. Uskuge või mitte, aga uudisteajakirjas Newsweek on artikkel, et see on geniaalne sait, mida paremat ei leia. Üllatav on ka see, et see sait on tõeliselt populaarne oma hirmutava kujunduse tõttu, toimuva absurdsus on visiitkaart ja see meeldib inimestele.

Enda käest võin öelda, et saidi avades valutasid kõrvad kohe valju muusika pärast, mis järsku ja hoiatamata hakkas mängima. Pärast seda olin täiesti kindel, et see sait loodi ainult selleks, et kõigile saididisaineritele täpselt näidata, kuidas saite mitte luua. Kui lehte alla kerite, leiate müüdavad autod. Tundub õnnestumine, kuid pärast autole klõpsamist avaneb uus leht, mis kindlasti ripub. Nii tohutu hulga piltide korral ei suutnud mu koduinternet hakkama saada ja olin sunnitud lehe sulgema, loodetavasti igaveseks.




Комментарии

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

E-ITSPEA 13: Sip-and-puff

E-ITSPEA 9: IT-juhtide tüübid