E-ITSPEA 9: IT-juhtide tüübid

Võin öelda ilma hirmuta, et IT-kampaaniate edu saladus on andekaid IT-juhte. Mõelgem kahele näitele, mõlemad IT-juhid on üsna edukad ja populaarsed, mõlemal on seos Google'i projektiga ja mõlemad on naised, mis on IT-maailmas üsna ebatavaline.


Sheryl Sandberg - communicator

Sheryl Sandberg on Facebooki kampaania tähtsuselt teine ​​inimene. Sherrill Sandbergi jaoks karjäär ei ole trepp ülespoole, vaid pigem sipelgapesa, kus midagi planeerida ei saa. Enne Sherrill Sandbergi saabumist lootis Facebooki kampaania reklaamivaba edu, sest inimesed peavad märkama kvaliteetset toodet, isegi kui seda ei reklaamita igal nurgal. Uus tegevjuht muutis turundustaktikat ja tõi toote maailmaturule.

Teda võib nimetada suhtlejaks, kuna ta aitas kampaania enda raames paremini korraldada töiseid tegevusi ning keskendus sotsiaalvõrgustiku populariseerimiseks ka reklaamile. Oluline on mõista, et reklaami eelistamise korral kulutatakse sellele peaaegu kõik vahendid ning toote, uute ideede või disaini väljatöötamine peatatakse. Nüüd on Apple ideaalne näide. Just sel ajahetkel 2008. aastal pidi Facebook keskenduma reklaamile, et inimesed hakkaksid kampaaniatoodet ostma. Suure tõenäosusega võib Facebook ilma selle otsuseta järk-järgult rahalistest vahenditest ilma jääda ja pankrotti minna, kuid nüüd on see maailma kõige populaarsem ja kasumlikum sotsiaalne võrgustik.


Susan Wojcicki - power broker, change agent

Wojcicki aitas Google'i üles leida ja sai Google'i esimeseks turundusjuhiks 1999. aastal. Ta on praegu ajaloo pikima staažiga YouTube'i tegevjuht (alates 2014. aastast). Juba ametisse astumise ajal oli YouTube üsna populaarne meediaplatvorm. Peamisteks probleemideks olid suure hulga lisafunktsioonide puudumine. Samuti kannatas YouTube lahendamata autoriõiguste ja tsensuuri probleemide all. Kõik see lahenes juba 2018. aastaks. Esialgu loodi täiendavad monetiseerimise vormid, mis võimaldasid rahulikult peresisu vaadata, st lisati filtrid, mis sorteerivad materjali kategooriatesse. Esimest korda blokeeriti vägivaldsed või sobimatud videod ja autorite kanalid eemaldati.

Võime öelda, et Susan Wojcicki on vooruslik türann, kes lõi YouTube'is kvaliteetse tsensuuri, tõstes sellega kasutajate hinnangut. Samuti viidi läbi reklaamimine ja loodi kolme tüüpi YouTube'i tellimusi: tasuta koos reklaamidega ja tasulised ilma reklaamideta, samuti esmaklassilise sisuga ning kolmas premium-konto, millel on YouTube TV. YouTube'i käitumismudel on muutunud piiravamaks, nüüd ei saa te lihtsalt minna YouTube'is ja avaldama kõik, mida tahate. See loob kasutajatele turvatunde, eriti nende vanemate jaoks, kelle väikelastel on juurdepääs Internetile. Kuid samal ajal hävitab reklaami rõhutamine arusaama YouTube'ist kui tootest, mille inimesed on inimeste jaoks teinud. Nüüd näeb see välja üha enam see, et üritatakse tarbijalt võimalikult palju kasumit välja tõmmata, kuid see skeem töötab.


Kokkuvõtteks tahan öelda, et Sheryl Sandberg ja Susan Wojcicki kasutavad oma töös üsna erinevat taktikat. Sheryl Sandberg tegeleb peamiselt toote levitamisega kogu maailmas, et võimalikult palju inimesi seda ostaks ja selle vastu huvi tunneks. Susan Wojcicki töötab valmis populaarse tootega ja tegeleb ainult uute ideede väljatöötamise ja vanade lihvimisega. Mõlemad skeemid toimivad ja toovad kampaaniate jaoks suurt kasumit.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

E-ITSPEA 12: Kasutatavus

E-ITSPEA 13: Sip-and-puff